NOG 4 WEKEN! - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Martje Bergsma - WaarBenJij.nu NOG 4 WEKEN! - Reisverslag uit El Puerto de Santa María, Spanje van Martje Bergsma - WaarBenJij.nu

NOG 4 WEKEN!

Blijf op de hoogte en volg Martje

10 November 2014 | Spanje, El Puerto de Santa María

Het is weer tijd voor een berichtje uit het inmiddels koude Spanje! Ik heb eerst maar eens een winterjas gekocht. In de zon is het nog wel 20 graden maar de wind is erg koud. Nou zijn wij natuurlijk ook 30 graden gewend dus is dit een heftige omslag. Wordt nog wat in Nederland!
We hebben natuurlijk alweer van alles beleefd. We hebben bezoek gehad van Anja en Johanna. Heel erg gezellig. Daarmee kwamen Afrida en Geldou hier ook en hebben we het heel leuk gehad met zijn allen. Zwemmen in het zwembad van Anja en Johanna’s hotel, samen eten, gitaarspelen en gezellig kletsen! Vrijdag 31 Oktober hebben we halloween gevierd! Eerst op stage en toen zelf. Op stage was iedereen verkleed maar dan ook echt iedereen. Baby’s als pompoenen en skeletten. Er waren piraten, vampiers, spoken, heksen en noem maar op. Echt heel erg leuk om te zien hoe uitgebreid het hier is. Dat is in Nederland wel anders! ’s Avonds hadden we eerst een feestje bij Saxon. We waren als duiveltjes en spookjes, niet uitgebreid dus. Het ging lekker daar en iedereen was best in de sfeer. Of niet Geildou? We hebben van alles beleefd deze avond. Anja en Geldou sliepen bij ons. Dat moet allemaal stiekem want ze moeten eigenlijk betalen als ze bij ons willen slapen. SHHT. De zaterdag zijn we ook opstap geweest maar dat was iets minder leuk. We waren allemaal natuurlijk ontzettend min en moe. We stonden er wij bij met onze sloege eegjes.
Het was in ieder geval een top week met ze!
Op school is het de bedoeling dat we lessen volgen waarbij we ontzettend kinderachtige spelletjes doen. We vragen ons dan ook elke keer af wat de studenten hier leren. Ik dacht dat ons onderwijs slecht was! Vandaag kwamen we op school en we hadden echt geen zin dus rustig aan eerst even churros eten op het terras. Toen we op school aankwamen kregen we te horen dat we vrij waren vandaag. Wat vonden we dat erg zeg.. (niet dus). Lekker weer naar huis!
Op stage wordt alles normaal, we beginnen ons steeds meer te ergeren aan alles en iedereen en ons lontje wordt steeds korter daar. Nog 4 weken volhouden en dan alles lekker achter ons laten daar. Met pijn in mijn hart want het liefst neem ik al die arme kindjes mee naar huis! Maar wie heeft er plaats voor 120 kinderen? Verder vinden we onze weg er wel en horen we er wel echt bij.
Het leven gaat hier verder prima. Sytske en kunnen goed samen leven en redden ons prima. De tijd vliegt voorbij, voor we het weten zitten we weer in het vliegtuig naar het koude Nederland. Het wordt wel weer eens tijd om terug te gaan maar ik kijk er ook wel weer tegenop! Ik vind het hier ook wel prima. Het is heel dubbel dus.
Vorige week zijn mijn vader en Annewies hier geweest. Heel erg gezellig! Annewies sliep bij ons in het appartement en mijn vader in een hostel in de buurt. We hebben leuke dingen gedaan! Lekker uiteten, naar Cádiz, Gibraltar en bijgepraat natuurlijk! Gibraltar was erg leuk! We hebben een auto gehuurd en zijn er heen gereden. Heit rijden en ik kaart lezen. Ik wist niet dat ik het kon maar het ging super! Na 2 uren rijden kwamen we dan eindelijk aan in Gibraltar. Door de douane en hoppa we waren in Engeland! Heel gek want er zijn ook gewoon echt allemaal Engelse mensen. Ik vraag me dan af wat die daar doen, zouden ze daar echt wonen? Het is niet eens zo groot, het is eigenlijk een rotsblok die nog net aan Spanje vast zit. We gingen met de kabelbaan omhoog de berg op. Daar heb je allemaal apen en kun je Afrika zien. Ik vond die apen echt niks. Ik zette mijn tas neer om mijn jas aan te doen en gelijk komt er een aap op af om te pakken. Die beesten zijn echt duivels. Ze sprongen ook op een vrouw om haar tas met wortels af te pakken, dan heb je het bij mij al verpest! Maar leuk om even in Engeland te zijn! Het was moeilijk om ze weer te laten gaan, maar over 4 weekjes ben ik gewoon weer terug!
Morgen komt de broer van Sytske ons bezoeken en donderdag Mem een weekje. Ik heb er heel veel zin in! Daarna hebben we nog maar 2 weken hier om ons echte spaanse leven te leiden!

Dat was het wel weer voor vandaag. Adios

  • 10 November 2014 - 20:11

    Sjoerd:

    Hoi hoi,
    nou bereid je maar voor, is hier sterves koud.
    Plek voor 120 kindjes, nee sorry dat gaat hem niet worden!!
    Maar nog ff een paar weekjes volhouden, maar jullie krijgen genoeg afleiding door al dat bezoek.

    Tot over een aantal weekjes.

    Groetjes Sjoerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, El Puerto de Santa María

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 December 2014

ADIOS ESPANA!

10 November 2014

NOG 4 WEKEN!

26 Oktober 2014

Het leven in Spanje

06 Oktober 2014

Al bijna 3 weken in Spanje

22 September 2014

De eerste week in Spanje
Martje

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 2520

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: